ŠEŠUPĖS GLOBOS NAMŲ PADALINIO SOCIALINIO DARBO ORGANIZATORIAUS PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I SKYRIUS
PAREIGYBĖ
1. Šešupės globos namų padalinio socialinio darbo organizatoriaus (toliau – socialinio darbo organizatorius) yra globos namų specialistų grupės darbuotojas.
2. Pareigybės lygis – A2, kuriam būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis ar jam prilygintas išsilavinimas arba aukštasis koleginis išsilavinimas su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu.
3. Pareigybės paskirtis – dirbti savarankiškai pagal įgytą kvalifikaciją, bendradarbiauti su kitais padaliniais, specialistais ir asmenimis.
4. Pareigybės darbo sritis – Šešupės globos namų padalinio (toliau - padalinys) darbo koordinavimas, įgyvendinimas, paslaugų gavėjų socialinės reabilitacijos ir integracijos į visuomenę vykdymas.
5. Socialinio darbo organizatorius tiesiogiai pavaldus Marijampolės specialiųjų socialinės globos namų direktoriaus pavaduotojui socialiniams reikalams.
II SKYRIUS
SPECIALŪS REIKALAVIMAI
6. Socialinio darbo organizatorius turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
6.1. turėti ne mažesnę kaip 5 metų socialinio darbo patirtį;
6.2. mokėti planuoti ir organizuoti savo darbą, dirbti komandoje, rengti ir įgyvendinti socialinio darbo planus, vertinti veiklos efektyvumą, bendrauti su neįgaliaisiais, įvertinti paslaugų gavėjų poreikius, sugebėjimus, galimybes, organizuoti pagalbą naujai atvykusiam paslaugų gavėjui
prisitaikant gyventi naujoje aplinkoje, garantuoti globos namuose gyvenančių asmenų socialinį saugumą ir reabilitaciją, teikti paramą palaikant ryšį su artimaisiais;
6.3. turėti žinių ir gebėti ruošti įsakymus bei kitokio pobūdžio tvarkomuosius dokumentus;
6.4. išmanyti ir mokėti savo darbe taikyti Lietuvos Respublikos civilinį kodeksą, Lietuvos
Respublikos socialinių paslaugų įstatymą, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus, globos namų direktoriaus įsakymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius socialinių paslaugų teikimą, socialinio darbo organizavimą, vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus;
6.5. išmanyti etikos ir estetikos pagrindus, psichologijos pagrindus, bendravimo pagrindus, socialinio planavimo pagrindus, socialinių problemų kilmę ir jų sprendimo būdus, dokumentų rengimo, tvarkymo ir duomenų rinkimo pagrindus, socialinių įstaigų tinklus, paslaugų teikimo sistemą, įstatymus, skirtus žmonėms su negalia;
6.6. sklandžiai dėstyti mintis raštu, išmanyti dokumentų rengimo taisykles, mokėti dirbti kompiuteriu;
6.7. mokėti kaupti, valdyti, sisteminti, apibendrinti informaciją;
6.8. gebėti organizuoti padalinio darbą;
6.9. žinoti ir laikytis saugos ir sveikatos darbe, gaisrinės saugos reikalavimų;
6.10. mokėti suteikti pirmąją medicininę pagalbą;
6.11. turėti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, ne mažiau nei 2 m. vairavimo patirtį ir vairuoti įvairias transporto priemones priskirtas B klasės kategorijai.
III SKYRIUS
ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
7. Socialinio darbo organizatorius privalo vykdyti šias funkcijas:
7.1. koordinuoti darbo veiklą, užtikrinti glaudų bendradarbiavimą tarp padalinio ir kitų įstaigos padalinių;
7.2. užtikrinti reikalingą padalinio darbuotojų instruktavimą, darbo saugos ir sveikatos, gaisrinės saugos reikalavimų laikymąsi;
7.3. organizuoti padalinio darbuotojų kvalifikacijos kėlimą, teikti metodinę pagalbą, organizuoti veiklą komandinio darbo principo užtikrinimui padalinyje;
7.4. sudarinėti padalinyje dirbančių socialinių darbuotojų ir individualios priežiūros darbuotojų darbo grafikus, pildyti darbo laiko apskaitos žiniaraščius;
7.5. žinoti paslaugų gavėjų socialines problemas, nagrinėti poreikių svarbą, įvertinti darbuotojų galimybes problemų sprendimui;
7.6. informuoti administraciją apie iškilusias problemas;
7.7. organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti padalinyje dirbančių darbuotojų darbą, užtikrinant paslaugų gavėjams socialinio darbo, darbo terapijos, kultūrinių, švietimo, ugdymo, sporto, buitinių paslaugų teikimo organizavimą;
7.8. teikti socialiniams darbuotojams metodinę paramą socialinių paslaugų teikimo paslaugų gavėjams organizavimo ir koordinavimo, individualių reabilitacinių programų įgyvendinimo klausimais, konsultuoti ir kontroliuoti Individualių socialinės globos planų sudarymą ir vykdymą;
7.9. priimant naują paslaugų gavėją, įvertinti paslaugų gavėjo socialinę situaciją, kartu su socialiniu darbuotoju ir Sveikatos priežiūros padalinio sveikatos priežiūros organizatoriumi numatyti apgyvendinimo vietą ir darbuotojus, kurie globos paslaugų gavėją;
7.10. organizuoti naujų paslaugų gavėjų adaptacijos proceso naujoje aplinkoje vertinimą, kontrolę ir koregavimą;
7.11. rekomenduoti ir kontroliuoti socialinių paslaugų tęstinumą, užtikrinti pagalbos proceso
organizavimą, įtraukiant paslaugų gavėjo šeimą ir artimuosius;
7.12. konsultuoti bei kontroliuoti socialinių darbuotojų veiklą tvarkant paslaugų gavėjų asmens bylas, veiksnumo, globos, rūpybos reikalus, su neįgalumu susijusių dokumentų galiojimo pratęsimą, dokumentų paruošimą ir sutvarkymą paslaugų mirus ar išvykstant gyventi kitur;
7.13. sekti ir fiksuoti bei teikti informaciją apie paslaugų gavėjų judėjimą, sudėtį;
7.14. teikti paramą globos namų Gyventojų tarybai organizaciniais ir metodiniais klausimais;
7.15. teikti informaciją ir konsultuoti paslaugų gavėją: dėl socialinių garantijų ir lengvatų; dėl paslaugų gavėjų teisių ir galimybių konkrečiu atveju; dėl elgesio iškilus problemoms ar konfliktams, pablogėjus sveikatai.
7.16. bendrauti su paslaugų gavėjais, siekiant pažinti juos kaip asmenybes; gerbti paslaugų gavėjų teises ir saugoti paslaptis; atstovauti gyventojo interesus įstaigoje ir už jos ribų;
7.17. tirti ir analizuoti paslaugų gavėjų vidaus tvarkos taisyklių pažeidimus, konfliktų priežastis, žodinius skundus, pareiškimus, pageidavimus, organizuoti ir kontroliuoti priimtų sprendimų vykdymą;
7.18. įtakoti aplinkos kūrimą, kurioje paslaugų gavėjas jaustųsi saugus ir galėtų gyventi pilnavertį gyvenimą;
7.19. skatinti paslaugų gavėjų bendravimą su visuomene, integravimą į kultūrinę veiklą;
7.20. analizuoti darbą socialinių paslaugų teikimo, psichosocialinės reabilitacijos vykdymo
srityje, rengti ir teikti ataskaitas bei rekomendacijas, ruošti dokumentų projektus darbo gerinimui.
7.21. Padėti darbuotojams dirbantiems socialinį darbą, išsiugdyti sugebėjimus efektyviai dirbti:
7.21.1. savo veikloje vadovautis socialinio darbo vertybėmis ir etika;
7.21.2. išsiugdyti profesinį įsipareigojimą socialiniam darbui;
7.21.3. sąmoningai taikyti reikalingas žinias praktinėse situacijose;
7.21.4. tobulinti kompetenciją, dirbant praktinį darbą.
7.21.5. pagal asmenines savybes ir galimybes susikurti praktinio darbo stilių.
7.22. Konsultuoti darbuotojus, dirbančius socialinį darbą: modeliuojant socialinio darbuotojo elgesį su paslaugų gavėju, atsižvelgiant į neįgalaus žmogaus gyvenimišką situaciją, asmenybės savybes, charakterį; modeliuojant darbo vertybių ir principų laikymąsi.
7.23. Vykdyti „perdegimo“ prevenciją, padėti darbuotojui, dirbančiam socialinį darbą:
7.23.1. susitvarkyti su įvairiais jausmais, kylančiais dirbant socialinį darbą;
7.23.2. vykdyti savirefleksiją, atpažinti savo silpnąsias ir stipriąsias puses, vidinius resursus;
7.23.3. pamatyti alternatyvius požiūrius ir elgesio būdus.
7.24. Atlikti padalinyje praktinio mokymo organizatoriaus vaidmenį:
7.24.1. prisiimti atsakomybę dėl studentui pateikiamų užduočių ir jo turimos patirties, sugebėjimų bei praktikos kurso reikalavimų atitikimo;
7.24.2. prisiimti atsakomybę, kad studentui būtų sudarytos sąlygos mokytis per patirtį;
7.24.3. prisidėti prie mokymo programų tobulinimo ir tikslinio atitikimo naujiems poreikiams;
7.24.4. prisidėti prie padalinio darbo kokybės kėlimo;
7.24.5. prisidėti prie socialinio darbo inovacijų kūrimo ir įgyvendinimo.
7.25. Rengti socialinės veiklos ataskaitas ir pranešimus;
7.26. bendradarbiauti ir koordinuoti savo veiklą su kitomis institucijomis;
7.27. laikytis socialinio darbuotojo etikos reikalavimų;
7.28. laikytis saugos ir sveikatos darbe, priešgaisrinės saugos, sanitarijos ir higienos reikalavimų;
7.29. vykdyti viešųjų pirkimų iniciatoriaus funkcijas, nustatytas globos namų direktoriaus įsakymuose;
7.30. yra materialiai atsakingas už padalinio funkcijoms atlikti skirtą ilgalaikį ir trumpalaikį turtą, inventorių ir priemones, kurias naudoja taupiai, racionaliai ir pagal paskirtį;
7.31. vykdyti kitus, vienkartinio pobūdžio, globos namų direktoriaus pavaduotojo socialiniams reikalams pavedimus, atlikti kitus nenumatytus pavedimus ir užduotis, susijusius su socialinių paslaugų teikimu paslaugų gavėjams, neviršijant savo kompetencijos ribų.
IV SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ
8. Socialinio darbo organizatorius:
8.1. pavestų užduočių savalaikį ir kokybišką vykdymą;
8.2. tinkamą pareigybės aprašyme nustatytų funkcijų vykdymą;
8.3. įstatymų, Vyriausybės nutarimų, norminių aktų reikalavimų, įsakymų vykdymą, pateiktos informacijos teisingumą;
8.4. gautos informacijos konfidencialumo išsaugojimą;
8.5. paslaugų gavėjų dokumentacijos tvarkymą bei saugojimą;
8.6. priemonių, reikalingų paslaugų gavėjų reikmėms užtikrinimą;
8.7. materialinių vertybių planavimą, pirkimų inicijavimą, saugojimą, teisėtą ir teisingą eksploatavimą;
8.8. ilgalaikį ir trumpalaikį turtą bei ūkinį inventorių, esantį eksploatacijoje ir atsargas perduotas naudoti;
8.9. paslaugų gavėjų pinigines lėšas, įgytą turtą ir teisėtą jo naudojimą nustatyta tvarka;
8.10. teikiamų socialinių paslaugų kokybę;
8.11. padalinio socialinių darbuotojų ir individualios priežiūros darbuotojų darbo grafikų sudarymą ir teisingą darbo laiko apskaitos pildymą;
8.11. darbo drausmės, sveikatos ir saugos darbe, gaisrinės saugos, elektrosaugos bei higienos reikalavimų vykdymą.
_____________________________